WASP-HS och LERU sätter full fart på HT:s säsongsupptakt

Välkomna igen efter förhoppningsvis vilsamma sommarledigheter! Verksamheten vid LUX och SOL rivstartade idag, med inte mindre än två stora doktorandarrangemang.

WASP-HS arrangerar i år sin sommarforskarskola i Lund, och ett 50-tal doktorander från hela Sverige knyter under fem dagar bekantskap med forskningen om humanoida robotar vid vårt robotlab och verksamheten vid humanistlaboratoriet – och lyssnar på föreläsningar, bland andra av vår nya biträdande universitetslektor Valentina Fantasia.

I angränsande lokaler pågår The Second LERU Doctoral Seminar in Theology and Religious Studies, också med ett 50-tal deltagare och presentationer på teman från ”A Theology of Tears till Truth” till ”Empiricism in Science and Theology”.

Bättre kan det inte bli.

augusti 22, 2022