Understanding R&D in the arts, humanities and social sciences

Under sommaren har inte bara Humtank utan också våra brittiska kolleger publicerat intressanta rapporter om samverkan och hur dess mätbarhet behöver utvecklas för att forsknings- och innovationspolitiken i tider av ekonomisk och samhällelig osäkerhet inte ska styra oss fel. Här vill vi främst tipsa om en rapport från The British Academy, Understanding SHAPE in R&D: Bridging the evidence gap, som kom nu i juli.

HT-fakulteterna försöker också bli bättre på att synliggöra olika typer av humanistisk och teologisk samverkan – som alla är en viktig del av vår verksamhet – som våra forskare och studenter utvecklar och deltar i. Man märker det bland annat under https://www.ht.lu.se/samverkan/ där såväl information om uppdragsutbildning, HT-dagar, poddar och Kulturnatten som några av våra projekt med tydligare innovationsfokus samlas. Läs gärna några av intervjuerna under fliken innovationer.

augusti 9, 2023