Paul Agnidakis ny universitetslektor i etnologi

Det har nyligen anställts två universitetslektorer i etnologi. Paul Agnidakis presenterar sig så här:

”Jag är docent i etnologi, närmast med bakgrund som lektor vid Umeå universitet och forskare inom Engaging Vulnerability Research Program vid Uppsala universitet. Min forskning och undervisning inbegriper: Kulturella effekter av senmoderna samhällskonstruktioner, såsom det postindustriella samhället, pendlarsamhället och kunskapssamhället; Spänningsfältet mellan land-stad, kopplat till regionaliserings- migrations- och kunskapsproduktionsprocesser; Landsbygdens förändrade villkor i en alltmer urbaniserad värld; Pendlarlivets utmaningar av platskänsla och platsidentitet; Plats som kulturarv och metodutveckling för ett normkreativt kulturarv.

Ser nu mycket fram emot att vara del av Humanistiska och teologiska fakulteternas spännande verksamhet och kunna fortsätta värna om etnologins fantastiska möjligheter, som ett töjbart och reflexivt kulturvetenskapligt ämne.”

Välkommen till Lund, Paul!

maj 5, 2023