Ny prefekt vid Filosofiska institutionen: Martin Jönsson

Från och med årsskiftet blir det byte på prefektposten vid Filosofiska institutionen. Tomas Persson går av efter sju år, och Martin Jönsson övertar ansvaret. Han presenterar sig så här:

Martin Jönsson disputerade på en avhandling i språkfilosofi 2008. Sedan dess har han intresserat sig även för frågor inom kunskapsteori, kognitiv psykologi samt socialpsykologi. Sedan han påbörjade sina doktorandstudier 2002 har han undervisat regelbundet vid filosofiska institutionen med uppehåll för forskningsvistelser vid Rutgers University (2006-2007), City University London (2011-2013) samt Ruhr University Bochum (2014). Vid årsskiftet fullbordar han ett sjuårigt studierektorskap vid filosofiska institutionen när han då med vördnad, nyfikenhet och tillförsikt axlar prefektskapet. Nästa år kommer han även att avsluta ett forskningsprojekt från Vetenskapsrådet med titeln ”En kunskapsteoretisk undersökning av interventioner mot implicita fördomar” samt leda ett tvärvetenskapligt tema vid Pufendorfinstitutet om post hoc interventioner.

Stort tack, Tomas! Och välkommen, Martin!

december 15, 2021