Ny IT-chef vid HT-fakulteterna: Edin Kuckovic

I samband med att Birgitta Lastow efter många år som IT-chef, och med engagemang vid SOL innan dess, får ett större uppdrag vid LDC för arbete med universitetsgemensamma frågor, har HT-fakulteterna rekryterat en ny IT-chef (Birgitta kommer att finnas kvar vid HT i en expertroll).

Edin Kuckovic presenterar sig så här:

”Mina studier har varit förlagda till Fakulteten för teknik och samhälle vid Malmö högskola (Malmö universitet idag) där jag tagit Högskoleingenjörsexamen i Data- och elektroteknik, inriktning mot Datateknik.

Jag är anställd på HT sedan 2003 och jag var med från starten när Språk- och litteraturcentrum bildades där jag bidrog starkt i utvecklingen av IT-avdelningen. Jag gjorde institutionens första hemsida och lade grunden till vidareutveckling av den och andra tjänster som finns idag på institutionen. Jag har också samarbetat med flera forskare och varit inblandad i deras projekt som programmerare.

Jag har varit IT-systemförvaltare för klienter (datorer) som används på HT och har lett verksamheten för IT-supporten. Där har jag ansvarat för större projekt som vi har haft de senaste åren inom supporten vid HT.

Jag ser fram emot att leda och utveckla verksamheten inom IT-enheten. IT ska vara med och skapa de bästa förutsättningarna för hela verksamheten vid Humaniora och Teologi.”

Vi önskar Edin välkommen som IT-chef och stort lycka till i den nya rollen!

augusti 18, 2022