Flera goda julnyheter om Uppåkra, journalistutbildningen och Lunds universitets studentkårers pedagogiska pris

Den som läser tidningarna idag får flera goda HT-nyheter serverade.

Skånska Dagbladet meddelar att ”Hövdingens hall ska grävas fram i Uppåkra” och redogör också för användandet av avancerad naturvetenskaplig teknik i arbetet.

News Øresund meddelar att Journalistutbildningen vid Lunds universitet flyttar till Malmö.

Båda nyheterna kommer säkert att få vidare spridning. Framförallt markerar de startskotten för väldigt spännande utvecklingar av våra verksamheter, och i båda fallen ligger ett enormt arbete ute på institutionerna bakom framgångarna.

I våra egna kanaler har vi uppmärksammat att Katarina Lundin, docent i nordiska språk och lektor i svenska, får Lunds universitets studentkårers pedagogiska pris 2022. Därmed är Katarina, om jag inte minns fel, den första HT-läraren som får priset efter det att rutinerna för nominering ändrades 2014. Stort grattis!

december 16, 2021